tisdag 12 augusti 2008

chihuahua!!


Chihuahua!!
en chihuahua som ni kanske alla vet är världens minsta hundras.
jag vet och hört att många tycker att chihuahua bara är en " råtta " eller att dem bara används som accesoarer. vilket jag tycker är riktigt tråkigt att många tycker så. men vem är det som påstår sånt här igentligen? knappast hundägaren. chihuahua är faktiskt som de flesta hundar riktigt sällskapliga och uppskatar om han får sitta i soffan och mysa. han tar ju inte så stor plats direkt.
hundens 10 budord*
* jag lever bara 10-15 år varge gång vi är åtskilda betyder sorg för mej.
* ge mej tid att förstå vad du förväntar av mej.
* gör mej tillitsfull, du är hela mitt liv.
* du har ditt arbete,dinna vänner och dinna nöjen. jag har bara dej.
* prata med mej även att jag inte förstår dej så blir jag glad att höra din röst.
* kom ihåg. jag kan aldrig glömma hur du behandlar mej.
* innan du slår mej. tänk på att minna tänder är mycket starkare än din hand. men jag skulle aldrig använda dem imot dej.
* när du blir irriterad på med tänk på att jag kanske har ont någonstans eller är uttråkad.
* ha tålamod med mej nr jag blir gammal. du blir också gammal en dag.
* va hoss mej då jag har det svårt. allt blir lättare med dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar