onsdag 10 december 2008

Lucia

Tjoh! Idag i skolan så var det Lucia övning. Det är ju Lucia i skolan på fredag och jag har inte skaffat något Lucia linne än !! och det känns lite onödigt att köpa ett nytt för 200 spän när man inte lär använda det så ofta ändå. Men jag antar att jag inte har något val direkt. Jag hade något på huvudet som jag skulle skriva om men vad var det....hum..... JA just det! Igår kväll när jag hade tvättat håret och skulle sedan föna det så blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig. För när jag satt i sladden i kontakten och skulle sätta på fönen så funkade den inte. Min lille bror gick in i köket ( där eluttaget satt) Och började skrika. Då går jag in och ser att det blixtrar för fullt och rycker som bara den! haha Så då stog vi där båda två och skrek som stuckna grisar , och bara stog och glodde på det. haha.. Jag vågade inte röra vid sladden så jag ropade på mamma som kom inrusande och drog bort den , och pappa snabbade sig med att stänga av brandlarmet så att inte det skulle börjar tjuta. Och jag kan inte säga att det luktade så gott direkt. Så det blev inget fönande den kvällen för mig sen :P. men ajah lite kul var det iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar