onsdag 11 februari 2009

Internet Smajlisar

Vad tycker ni om internet smajlisar? Jag använder ivanliga fall det jätte mycket. För man kan ju inte vissa hur man menar eller om man är arg i tonfallet på internet eller aa typ som om jag skriver :

Du är ju knäpp. kan både vara med arg ton och glad

Du är ju knäpp xD

eller Du är ju knäpp >:(


ja ni kanske inte fattar vad jag menar men jag tycker nästan det är viktigt att använda smajlisar på internet, så att man inte fattar meningen fel. Jag har undvikit att använda smajlisar just här på bloggen för jag vet att det är många som inte fattar internet smajlisar! men om jag nu berättar vad dem betyder så kanske det blir lite enklare. Jag vet att jag har skrivit lite om det här innan på bloggen. Men deta fick bli en uppgradering.



:) - Glad smajlis

:D - jätte glad

>:( - jätte arg

:( - arg/ledsen

xD - typ skämtsamt skratt

:P - halvlöjligt ( ler och räcker ut tungan)

^^ ( ^^ = ögon) - sött leende

>.< - ojsan/oops

;) - glad och blinkar

-.- - suck/trött

"/ - halv ledsen

:S - bekymrad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar