måndag 8 september 2008

recept på marknads GODIS

Nu har jag varit på dansen. Det var betydligt mycket mer folk nu än föra året. Endel mindre bättre än andra XP. Nee nu ska jag inte vara elak :) haha men nu ska jag sätta mig vid TV och se om det finns något skoj att titta på.





Här kommer ett recept på så kallad marknadsnougat som man kan göra själv.





En liten varning bara: Man blir lätt beroende!


Blanda i en gryta:


125g margarin


5 3/4 dl strösocker


1 3/4 dl vatten





Låt koka ihop i några minuter.





Sikta ihop:6½ dl vetemjöl


4 dl florsocker


1 dl kakao





Blanda ihop allting och rör tills smeten blir jämn. Häll ut på ett bakplåtspapper. När det stelnat något så skär i kuber. Förvara svalt.








jag har tyvärr ej testat det. Men det är värt ett försök ;)

1 kommentar: